Landsdækkende distribution af fødevare- og skrøbelige pakker 


Dag til dag levering i hele Danmark

Xpressen sikre dig adgang til en hurtig og sikker levering af fødevarer via vores landsdækkende distribution, hvor vi som noget unikt afhenter hos dig og leverer direkte til dine kunder. Fordelen ved denne løsning er, at du undgår at skulle kører fødevarerne til et indleveringssted.


Xpressen har logistikløsninger for fødevarer, som gør at vi kan løse alles problem, hvilket giver tilfredse kunder. Alle fødevarerne sorteres og scannes manuelt på vores lager for at undgå de skader, som ofte sker ved automatisk sortering og for at kunne spore fødevarerne hele vejen ud til dine kunder.  

Hvordan kan Xpressen hjælpe dig?

Xpressen sikrer jer adgang til en hurtig og sikker levering af fødevarer / alm. pakker via vores landsdækkende distribution, hvor vi afhenter hos jer, og leverer direkte til jeres kunder. I slipper for besværet med at indlevere hos os, vi kommer ud og afhenter hos jer. Xpressen har logistikløsninger for pakker, som gør at vi kan løse alles problem, hvilket giver tilfredse kunder. Alle pakker sorteres og scannes manuelt på vores lager for at undgå de skader, som ofte sker ved automatisk sortering og for at kunne spore pakkerne hele vejen ud til dine kunder.

Hvem er Xpressen?

Xpressen blev etableret som kurerfirma i 1996. Siden da er det gået hurtigt på mange fronter, og i dag løser vi alle former for kurérkørsel samt alle former for distribution over hele Danmark fra vores kontor i Herning. Endvidere tilbyder vi via vores internationale alliancer også kørsel i udlandet. Vi lægger stor vægt på tillid og troværdighed i samarbejdet med vores kunder - det har givet os mange faste og loyale kunder, der sætter pris på de værdier, vi står for, og den ydelse vi leverer.

 

 


100% sporbarhed via vores Track and Trace

Vi benytter os i dag af vores egen T&T system, hvor I kan følge pakkerne lige fra lageret, og helt ud til jeres private kunde. På vores hjemmeside kan I og jeres kunder skrive pakkenummeret ind, hvorefter I vil komme til vores track and trace side. Her vil I få et overblik over pakken, hvornår den er scannet på lager og hvornår den er leveret. Det er vigtigt, at vi kan dokumentere vores leveringer til vores kunder, derfor tager vores chauffører et billede af leveringen, eller får en underskrift fra modtageren. 

Efter pakken er leveret, er der mulighed for at kunderne kan modtage en SMS eller Email som bekræftelse. Dette gøres for at give jeres kunder den bedste oplevelse. På vores track and trace hjemmeside, er der mulighed for at se dokumentationen for leveringen. I dokumentationen vil der være et link til Google Maps, hvor der er mulighed for at se hvor pakken er leveret. Udover det vil der også være et billede af, hvor forsendelsen er leveret på adressen, eller en underskrift fra kunden. Hvis chaufføren har skrevet en kommentar til leveringen, vil dette også fremgå i dokumentationen.

Se hvordan SMS & Email adviseringerne ser ud her

Levering af fødevarepakker


Vi kører i dag med mange tusind pakker i løbet af ugen, både alm. pakker og fødevarer i hele Danmark. Alle vores biler er uden køl, og det er derfor op til afsenderen, at pakke varerne forsvarligt evt. i en flamingokasse eller lignende. Hvis der er udfordringer med en bil / rute, vil der blive sendt en forsinkelsesmail rundt til både afsender og modtager af pakken.

Alle vores chauffører og vognmænd er selvfølgelig fødevaregodkendte, så de ved hvordan pakkerne skal håndteres.

Via vores track and trace har vi 100% sporbarhed på pakkerne, som fødevarestyrelsen kræver. Vi har haft fødevarestyrelsen forbi flere gange, hvor vi kun har fået positiv feedback. Se vores smiley her

Håndtering af fødevarepakker

Vi har ingen køl og frys på vores lager, det er derfor afsenderes ansvar at få pakket forsendelserne forsvarligt, så de kan holde sig min. 24 timer. Vi har ingen robotter, sorteringsbånd eller maskiner til at hjælpe med at sortere pakkerne. Alt bliver sorteret af vores sorteringsmedarbejder, som forsvarligt sorterer pakkerne fra pallerne til den korrekte rute. Derfor må pakkerne ikke veje mere end 20 kg.

Leverings betingelser


Vi leverer både til private og virksomheder. Det er ikke muligt at få pakken leveret til en pakkeboks, da vi ønsker at levere direkte til kunden. Vi har åbnet op for at kunderne kan skrive en leveringsnote, hvor de heri ønsker varens placering på leveringsadressen. Dermed har vi også tilladelse til at placere pakken på adressen. Hvis kunden ønsker vi stiller forsendelsen ved hoveddøren, garagen eller ved bilen, så vil chaufførerne gøre deres bedste for at opfylde kundens ønske.

Vi fortrækker selvfølgelig at modtageren af forsendelse er hjemme, til at tage imod forsendelsen. Hvis de ikke er hjemme, og bor I en låst opgang, ønsker vi en dørkode. Hvis det ikke kan lade sig gøre, prøver vi selvfølgelig altid at ringe på hos kunden via dørtelefonen. Hvis ingen er hjemme ringer vi på hos naboerne, ellers giver vi kunden et kald via det oplyste tlf. nr.

Integrationer


Vi benytter os i dag af forskellige samarbejdspartner, Ved brug af disse udbydere, skal jeg blot lave en konto og så er jeg klar. Vi har stor erfaring med kunder, som kan benytte sig af Shipmondo, og de har mange forskellige integrationer til forskellige webshops systemer. Jeg sender data til vores samarbejdspartner, hvorefter jeg vil få en label retur, som skal på pakken.

Lagersystem.dk
Shipmondo
Consignor
Webshipper
Logisnap

Informationer


Direkte kontakt oplysninger: 

Tlf: +45 70 70 77 95

Mandag til fredag 09:00 - 20:00

 

E: [email protected] 

Mandag til fredag 08:00 - 20:00

 

FAQ

Læs de ofte stillede sprøgsmål her

 

Kalender

Se hvilke dage vi ikke kører. 

Hold dig opdaterede via vores online kalender her

 

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvor vi løbende kommer med nyheder om forbedringer, optimeringer, futures osv. 

 
*   Din e-mail:         
 
 

Få et uforpligtende tilbud her