Reklamationer og erstatningsforhold
Alle transporter udføres i henhold til CMR-loven herunder forhold som skade, bortkomst, erstatninger m.v.
Reklamationsbehandling foretages af serviceafdelingen. Alle henvendelser vedrørende reklamationer af udførte transporter bedes rettet til serviceafdelingen.
Enhver reklamation skal finde sted uden ugrundet ophold. Dvs. Xpressen skal informeres om reklamationer inden for 72 timer efter levering.
Skadesanmeldelse, med billeddokumentation skal fremsendes til Xpressen inden for 72 timer.
Såfremt kassen ikke har synlige skader, vil reklamationen blive afvist uden yderlig behandling.
Overholdes ovennævnte frist ikke vil erstatningskrav ikke kunne gøres gældende.
Se yderlig omkring reklamationer under logistikbetingelser.
Erstatning ved bortkomst og beskadigelse på pakkerne vil max. kunne udgøre kr. 500 pr. pakke.
Der henvises i øvrigt til reklamations- og forældelsesreglerne (§ 38 og § 41).
Betaling foregår ved at Xpressen udsteder en kreditnota på det aftalte beløb. Kreditnota udstedes senest 10 dage efter afslutning af sagen. Skulle kunde ikke have modtaget kreditnotaen inden denne frist skal der rykkes for denne.
Reklamation
Ønsker du at indsende en reklamation? Brug vores online formular når det passer dig.